ANATOMI & FYSIOLOGI

Kursene i Anatomi & Fysiologi gir deg en helhetlig forståelse av menneskroppens oppbygning og funksjon. Det danner grunnlaget for effektiv massasjeterapi som dekker kundenes behov.

• Vi har anatomi- og fysiologikurs på 2 nivåer. Hvert nivå er tilpasset et av våre Massasjekurs (Avspenningsmassasje og Dypvevsmassasje).
  • Hvis du tar massasjekurs og anatomikurs sammen, utgjør de en godkjent Massasjeutdanning.
  • Anatomi & Fysiologi er et av kravene til medlemskap i Norsk Massasjeforening. Der får du ansvarsforsikring og mange andre fordeler.
  • Undervisningen er modulbasert og effektiv, slik at du hele tiden lærer akkurat det du trenger.
  • Studiet er nettbasert og fleksibelt. Du starter når du vil, og kan studere hjemmefra i ditt eget tempo. Eksamen tar du når du føler deg klar.
  • Vi legger til rette for et aktivt studentmiljø i vår studentgruppe på Facebook. Der kan du dele spørsmål og erfaringer med andre, og få respons fra våre lærere.
Anatomi-Fysiologi

Anatomi & Fysiologi Nivå 1

• Hva er anatomi og fysiologi?
  • Anatomifagets historie
  • Fagterminologi på norsk
  • Kroppens byggestener
    • Celler, vev og introduksjon til organsystemene
      (vi går dypere på Nivå 2)
  • Massasjebehandlingens formål
    • Fysiologisk forståelse av massasjens effekter
  • Overflateanatomi for massasjeterapeuter
    • Nedre rygg
    • Øvre rygg
    • Nakke og Hode
    • Sete
    • Bakside ben
    • Forside ben
    • Bryst og Mage
    • Skulder og Arm

Tider & Priser

En av fordelene med online-kursene ved Norsk Massasjeskole er at du kan starte når du vil, og studere i ditt eget tempo.

FORKUNNSKAPER: Ingen.

OMFANG: 50 timer inkludert nettbasert undervisning, selvstudier og praksis.

VARIGHET: Hvis du studerer på heltid tar dette kurset 1-2 uker.

KURSPRIS: 4.950,- inkludert alt kursmateriell og eksamen.

Du får ubegrenset tilgang til alt kursmateriellet også etter studieperioden, slik at du har det med deg hele din karriere.

Anatomi & Fysiologi Nivå 2

• Fagterminologi på latin
    • Kroppens plan og posisjoner
    • Kroppens bevegelser og retninger
  • Funksjonell anatomi for massasjeterapeuter
    • Hva er en funksjonell enhet?
    • Lumbalryggen
    • Thoracalryggen
    • Skulderbladet
    • Skulderleddet
    • Nakken
    • Hofteleddet
    • Kne og Ankel
    • Albue og Håndledd

Her gjennomgår vi plassering, utspring, feste, funksjon og typiske plager og skader for alle hovedmusklene i kroppen.

• Kroppens organsystemer
    • Muskel- og skjelettsystemet
    • Nervesystemet
    • Sirkulasjonssystemet
    • Respirasjonssystemet
    • Fordøyelsessystemet
    • Hormonsystemet
    • Immunsystemet

Her gjennomgår vi organssystemene på en måte som passer for en massasjeterapeut. Ikke for dypt, men slik at du kan snakke med kundene om ulike ting ved deres helse og velvære som kan være relevant for massasjebehandlingen.

Tider & Priser

FORKUNNSKAPER: Dette kurset bygger på vårt kurs Anatomi & Fysiologi Nivå 1 (se over).

OMFANG: 150 timer inkludert nettbasert undervisning, selvstudier og praksis.

VARIGHET: Hvis du studerer på heltid tar dette kurset 4-5 uker.

KURSPRIS: 14.850,- inkludert alt kursmateriell og eksamen.

Godkjenning & Medlemskap

• Alle massasjeutdanningene våre er godkjente av Norsk Massasjeforening for profesjonelle massasjeterapeuter.
  • Medlemskap gir deg ansvarsforsikring, rabattavtaler og mange andre fordeler.
Logo Norsk Massasjeforening